vrijdag 28 oktober 2011

De eerste dagen op een nieuwe manege.

Faith heeft haar nieuwe stal volledig geaccepteerd.


Omdat ze nu wat meer binnen komt te staan heb ik een himalaya zoutblok en een Jolly bal voor haar gekocht.


Omdat ik nu nog vakantie heb, komt ze dagelijks een uurtje of 4 in 1 van de paddocks.
Ik heb ze bijna allemaal gehad, maar de grote die bij de losgooibak en rijbak is heeft ze iets mee.
Als ze daarin staat wil ze alleen maar racen.


Vandaag haar daar ook in gezet, maar er werd een jong paard bereden. Telkens als zij ging rennen wilde het andere paard meedoen, dus haar maar in een paddock uit het zicht gezet.


Ik mocht vandaag zonder moeite of gevecht haar hoefjes uitkrabben.
Ook heeft ze al veel meer respect voor je als je met haar loopt. Af en toe een testje waarin ze je voorbij loopt, maar met een kleine correctie snapt ze weer wie de leider is.
Ze staat nu stil voor een kleine doorgang, zodat je er eerst zelf in kan lopen en volgt je dan netjes.
Voorheen stormde ze samen met je door de nauwe ingang zodat je klem kwam te zitten.
Ook probeert ze je niet meer te pletten in de stal.


Vandaag los de rangorde geoefend en ze sloot zich netjes aan. In het begin moest ik nog wel een paar keer vanuit haar dode hoek het touw gooien, maar later was alleen een evil eye naar haar flank voldoende.
Ze volgde me zelfs over een klein hindernisje heen en was dan zo trots op zichzelf.
De opening naar de paddock open gezet en ook hier volgde ze me.
Het is die paddock waarin ze altijd gek doet, dus deed ze dit ook.
Mezelf groot gemaakt en uit mijn ruimte gejaagd. Erg geslaagd dagje dus vandaag.


Hieronder nog een foto in de binnenbak. Heb haar daar even laten lopen zodat ze er aan kon wennen (de binnenbak van Janet was de eerste binnenbak die ze ooit gezien heeft, was misschien ook de reden waarom ze zo fris was).
Voor de foto wilde ze niet stil blijven staan en kwam ze naar me toe lopen (aansluiten, rangorde!). Maar de foto is daardoor wel erg leuk geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten