vrijdag 30 december 2011

2 maanden later...

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn ervaringen met Faith gedeeld heb, dus tijd voor een update.
Faith is erg ziek geweest. Ze werd met de dag doffer en haar hoofd ging steeds meer hangen. Het was tijd voor een bezoekje aan de veearts. Die hebben bij haar bloed afgenomen.
Ondanks regelmatige ontworming had ze toch wormen en bloedarmoede, doordat deze wormpjes aan de aanhechting van haar darmen aan het knabbelen waren.
Gelukkig is ze hier nu weer helemaal bovenop en glimt ze weer.
Ook heeft ze in de afgelopen tijd veel vriendjes gemaakt.
Gwen, een wat oudere merrie en Vixen, een 6 jarige Friese merrie.
Met deze vriendjes speelt ze regelmatig samen.

Ik ga elke dag naar haar toe en dat is nu wel duidelijk te merken.
De training heeft zo zijn ups and downs, maar als ik op stal kom en ik hoor Faith zachtjes, diep vanuit haar keel naar mij hinniken, dan merk ik wel echt dat we een band aan het opbouwen zijn.
Het steigeren is volgens mij nu niet zo een groot probleem meer, ik ben niet meer zo snel onder de indruk. Ook durf ik nu achter haar te blijven staan als ze zich omdraaid en met haar kont dicht bij me komt staan.
Vorige week heb ik zelfs even met mijn bovenlichaam op haar rug geleund.
Ze vindt het allemaal wel best.
Ook het vuurwerk, wat je nu toch wel regelmatig hoort, vind ze niet heel eng meer.
Het gaat dus allemaal de goede kant op, maar het blijft een pittig paard.

Van de week heb ik haar zelfs al weer even gelongeerd.
Dit keer werd ze niet heel boos, ze ging wel wat bokken, maar ach: leef je uit! Denk ik dan.
Ze ging wel per ongeluk op de lijn staan en trok toen door, dus de musketon ligt in 2 stukken. Vandaag maar even kijken voor een nieuwe longeerlijn, paardrijlaarzen die ik voor kerst heb gekregen, en een boek van Emiel Voest, ik denk dat dat loswerken word.
Ik weet niet zeker of Parelli mij ligt en met Desteny heb ik Parelli altijd met Voest gecombineerd. Ik denk er dus over tijdelijk even de Voest methode te gaan gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten