woensdag 12 oktober 2011

Monster tomaten

Zoals ik al eerder aangaf, willen de tomaten niet erg rijpen dit jaar.
De meeste zijn zelfs al beschimmeld voordat ze ook maar oranje konden worden.
Toch heb ik mijn hoop nu op 1 tomaat, of eigenlijk 2:).

Het gaat om de meest oranje tomaat op deze foto en de groene tomaat die op de grond ligt.
De tomaat op de grond is er vanzelf afgevallen, nu maar hopen dat deze binnen verder rijpt.
De oranje tomaat viel eraf, toen ik de tomaat erachter af wilde knippen, die was namelijk beschimmeld en ik wilde niet dat hij mijn meest rijpe tomaat zou besmetten.


Hier beide tomaten in de keuken.


We hadden ook nog wat potjes met groente plantjes, deze zijn eigenlijk binnen een dag al compleet verslonden door de naaktslakken.
De pompoenplant bleef overeind maar deed niets.
Maar vandaag zag ik er toch plotseling een bloem aan zitten...
Zou hij het nog redden voor de winter?




 De peperplant doet het goed, met het mooie weer heb ik hem buiten gehad.
Wel elke dag de slakken verwijderd.
Hier weer een vers geoogste peper, ze zijn heerlijk maar wel erg scherp, dus niet in je ogen wrijven nadat je ze gesneden hebt:D!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten